- Czym kuszą zakupy online?
- Co kupujemy?
- Jak kupujemy?
- ERP dla e-commerce – kiedy go potrzebujesz?
- Integracja e-commerce z systemem ERP
- Trendy w sektorze e-commerce
- Back-up technologiczny sklepu
77% internautów dokonało kiedyś zakupów online. Wiąże się to z koniecznością używania przez sektor e-commerce odpowiedniej infrastruktury technologicznej i systemów do zarządzania. Tylko co wybrać?
Raport „E-commerce w Polsce” opublikowany przez Gemius oraz Izbę Gospodarki Elektronicznej przedstawia bardzo ciekawe dane dotyczące rynku sprzedaży internetowej w naszym kraju. Można go pobrać w pełnej wersji ze strony www.gemius.pl. Wskazuje, że:
Pokazuje to jak silnym i popularnym medium stał się Internet. Co więcej, 77% internautów dokonało kiedyś zakupów online. Wiąże się to więc z koniecznością używania przez sklepy internetowe odpowiedniej infrastruktury technologicznej i systemów do zarządzania.
Czym kuszą zakupy online?
Zakupy online postrzegane są jako wygodne, nieskomplikowane i dające więcej możliwości niż stacjonarne. Dostępność przez całą dobę oraz brak konieczności jechania do sklepu to kolejne wymieniane korzyści. Zniechęcają natomiast długie oczekiwanie na dostawę oraz jej koszty. Jak się ustrzec przed błędami jeśli prowadzisz sklep internetowy? Zrobisz to wybierając właściwy system ERP. Właściwy, czyli taki, który daje możliwość obsługi kilku kurierów oraz e-sklepów na różnych platformach w jednym miejscu. Dzięki temu zawsze jesteś przygotowany i wiesz, na jakim etapie znajdują się poszczególne zamówienia. Procesy przepływają płynnie a obowiązki realizowane są krok po kroku.
Co kupujemy?
Najczęściej kupowane kategorie produktów to odzież i dodatki, obuwie oraz kosmetyki i perfumy. Widać tutaj jednak wyraźny podział pomiędzy płciami w tym zakresie. Kobiety częściej sięgają po: odzież, kosmetyki, książki i płyty, produkty farmaceutyczne, artykuły dziecięce, meble i wystrój wnętrz oraz biżuterię. Mężczyźni zaś chętniej kupują smartfony i akcesoria, samochody oraz części samochodowe, sprzęt i oprogramowanie komputerowe, gry, a także ubezpieczenia oraz artykuły dla kolekcjonerów. Nie zmienia to jednak faktu, że niezależnie od płci wydatki na zakupy online rosną.
Najwięcej średnio miesięcznie wydajemy na obuwie – 201 zł. Średnie miesięczne wydatki na odzież, dodatki i akcesoria wynoszą 199 zł, natomiast na artykuły spożywcze – 188 zł. Warto więc zwrócić uwagę na to, by klienci wracali właśnie do nas. Może zdecydować o tym między innymi właściwa obsługa na każdym etapie procesu zakupowego.
Jak kupujemy?
Nieco ponad połowa kupujących online wciąż korzysta z urządzeń stacjonarnych. Twój sklep internetowy musi zatem w obecnych czasach dostosować się do każdego rodzaju urządzeń. Nie ma nic gorszego niż zirytowany potencjalny klient, który nie może dokonać zakupu z powodu nieprzystosowania strony do urządzeń mobilnych. Kiedyś bowiem pewien przywilej stron responsywnych, obecnie stał się standardem i koniecznością.
ERP dla e-commerce – kiedy go potrzebujesz?
Odpowiedź jest prosta – to rozwiązanie przyda Ci się niemal na każdym etapie zarządzania sklepem internetowym. Jeżeli chcesz prowadzić swój biznes efektywniej i wygodniej a przy tym zarządzać wszystkimi informacjami w jednym miejscu, odpowiedzią na Twoje potrzeby jest program ERP dla e-commerce. System enova365 usprawni gromadzenie, przechowywanie oraz analizę danych pochodzących ze sklepu internetowego.
Jeżeli prowadzisz równolegle sklep internetowy i stacjonarny, otrzymujesz możliwość połączenia danych z obu tych miejsc w kompletnym systemie ERP. Jednoczesna analiza informacji z nich zgromadzonych w jednym miejscu umożliwia natomiast finalnie efektywniejsze zarządzanie prowadzonym przedsiębiorstwem.
Integracja e-commerce z systemem ERP
Dzięki połączeniu systemu ERP oraz e-sklepu zyskasz jeszcze więcej możliwości. Wymiana informacji pomiędzy tymi rozwiązaniami pomoże Ci dostrzec zależności, o których wcześniej nawet nie myślałeś, przeanalizować je a następnie wyciągnąć wnioski do podejmowania kolejnych strategicznych decyzji. Dodatkowo możesz usprawnić procesy zachodzące w firmie, co ułatwi pracę każdemu.
System ERP dla e-commerce sprawia, że zyskujesz pełną kontrolę nad tym, co dzieje się w Twojej organizacji. Nie wiąże się to jednak z dodatkowymi obowiązkami, ale właśnie pomaga zaoszczędzić czas i pieniądze, dzięki ich uporządkowaniu.
- Masz kilka e-sklepów na różnych platformach? Obsłuż wszystko w jednym systemie
- Współpracujesz z kilkoma kurierami? Zarządzaj wysyłkami w jednym miejscu
- Zapłać raz i zyskaj możliwość obsługi różnych kurierów oraz kilku sklepów na różnych platformach
- Wykonuj te same czynności niezależnie od platformy a system zrobi resztę za Ciebie
- Integracja z PrestaShop, Magento, WooCommerce, Shoper, Allegro!
Chcesz wiedzieć więcej?
Obsługuj zamówienia i magazyny, zarządzaj produktami i cennikami, zintegruj się ze swoim e-sklepem, zarządzaj danymi kontrahentów, rozliczaj transakcje w jednym miejscu – a to wszystko dzięki systemowi ERP enova365. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, [SPRAWDŹ STRONĘ].
Trendy w sektorze e-commerce
Jeśli zastanawiasz się jakie trendy towarzyszą rozwojowi branży e-commerce w Polsce przeczytaj dalszą część artykułu.
Mobile e-commerce
Polacy coraz powszechniej surfują w sieci korzystając ze smartfonów czy tabletów. Ten globalny trend nie mógł nie odbić się echem również w sektorze e-commerce. Konsumenci znacznie chętniej niż kiedyś kupują bezpośrednio za pomocą swoich telefonów. Tendencja ta będzie się jeszcze nasilać, ponieważ na rynek konsumentów weszli przedstawiciele pokoleń, które dorastały już w czasach powszechnego dostępu do smartfonów. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność dostosowania swojego e-sklepu do ich specyficznych potrzeb. W zależności od asortymentu oraz zachowań person zakupowych e-sklepy mogą wybierać między stronami responsywnymi, stronami mobilnymi oraz dedykowanymi aplikacjami. Projektując nowe rozwiązanie warto jednak zawsze pamiętać nie tylko o jego dostosowaniu do wymogów ekranów telefonów, ale również do przyzwyczajeń użytkowników.
Social selling
Zakupy online bezpośrednio poprzez kanały w mediach społecznościowych wykonuje już ponad 1/3 ich użytkowników, a aż 60% przyznaje, że śledzi swoje ulubione marki w mediach społecznościowych (www.dlahandlu.pl). Perspektywy są więc bardzo obiecujące, a integracja z social media powinna być dla przedsiębiorców priorytetem. Poza Facebookiem warto intensywnie popracować nad profilami sklepu w serwisach typu Instagram i Pinterest. Nie ma bowiem jednej recepty na sukces. Każda firma sama musi sprawdzić, gdzie są jej odbiorcy, na czym najbardziej im zależy i w jaki sposób przekonać ich do swoich produktów.
Marketing automation
Personalizacja to dostosowanie komunikatu marketingowego i oferty do indywidualnych potrzeb naszego klienta. Dostępne na rynku narzędzia typu marketing automation pozwalają na pozyskiwanie i gromadzenie informacji o zachowaniach naszych konsumentów w sieci, a następnie na przekazanie im oferty, która będzie najbardziej zgodna z ich aktualnymi potrzebami. To tylko część całego procesu zakupowego, jednak podobnie jak inne, niezbędna do zapewnienia najwyższego poziomu obsługi.
Augmented Reality
Ten trend najważniejszy dla e-sklepów działających w sektorze odzieżowym, ponieważ pozwala lepiej konkurować z podmiotami prowadzącymi sprzedaż w kanałach tradycyjnych. Dzięki rzeczywistości rozszerzonej sklepy internetowe mogą udostępniać namiastkę „przymierzenia” produktu. Tak zwane wirtualne przymierzalnie pozwalają bowiem kupującemu sprawdzić jak będzie wyglądał w wybranym stroju. Technologia wkracza w każdy aspekt życia i nie należy jej ignorować.
Back-up technologiczny sklepu
W związku z dużą ilością zamówień, sklepy muszą opracowywać narzędzia zapewniające nie tylko obsługę klienta widoczną na froncie, ale również back-up IT dla wewnętrznych procesów biznesowych. Przy zwiększonej ilości zamówień konieczne staje się wdrażanie kolejnych systemów informatycznych – stron i aplikacji internetowych, systemów obsługi płatności online, systemów MA czy CRM i ERP zapewniających kontrolę nad obsługą handlową i księgową w firmie. To z kolei będzie rodzić konieczność integracji różnych narzędzi IT w jeden sprawny system obsługi sklepu internetowego. Elastyczność i kompleksowość systemu ERP w pewnym momencie staje się kluczowa dla dalszego rozwoju firmy i możliwości jej skalowania. Takim podejściem cechuje się między innymi oprogramowanie enova365.
Bez trudu zintegrujesz swój sklep lub system Marketing Automation z ERP dla e-commerce enova365. Jest to możliwe dzięki otwartej strukturze rozwiązania i przemyślanym modułom. Co więcej, system ERP w e-commerce pozwoli Ci skuteczniej zarządzać stanami magazynowymi, zamówieniami i zasobami ludzkimi, pozwalając znaleźć czas także na bardziej strategiczne działania. Jak jednak przebiega integracja ERP z e-commerce w enova365?
Cały proces opiera się na technologii Web Service. Dzięki temu moduły systemu ERP są uzupełniane o funkcjonalności związane z automatycznym uzupełnianiem danych ze sklepu internetowego. Aby zyskać możliwość integracji ERP z e-commerce, system enova365 należy uzupełnić o moduł e-Sklepy konektor. Wówczas oba oprogramowania będą współpracowały ze sobą bez żadnych zakłóceń. System enova365 odpowiada za logistykę i sprzedaż. Bezpośrednio z programu ERP możesz pobierać zamówienia, aktualizować stany magazynowe czy też przesyłać zdjęcia produktów do sklepu internetowego. Połączenie ERP z e-commerce pozwoli Ci również na zautomatyzowanie tych działań. Jest to możliwe dzięki modułowi Harmonogram Zadań. Ta część systemu enova365 pomoże Ci zorganizować realizację cyklicznych procesów.
System ERP dla e-commerce sprawia, że zyskujesz pełną kontrolę nad tym, co dzieje się w Twojej firmie. Warto rozważyć jego wprowadzenie, ponieważ korzyści są realne i możliwe do wyliczenia już teraz.
Autor: Gabriela Gil, Specjalista ds. Marketingu enova365