Aby usprawnić działanie hurtowni piwa kraftowego OneMoreBeer, zdecydowano się na wdrożenie systemów enova365 i ExpertWMS®, zintegrowanych na poziomie producenckim. Pozwoliło to na wyeliminowanie pomyłek w kompletacji towarów, przyspieszenie realizacji zamówień oraz podniesienie poziomu obsługi klienta. Sprawniej przebiega także zamawianie surowców czy inwentaryzacja.
Spis treści:
- Czym zajmuje się OneMoreBeer?
- Wyzwania OneMoreBeer w związku z wyborem oprogramowania ERP i WMS
- Wdrożenie WMS zintegrowanego z systemem ERP
- Jakie procesy przebiegają sprawniej dzięki ExpertWMS® i enova365?
- Jakie są efekty wdrożenia enova365 i ExpertWMS® w OneMoreBeer?
Najważniejsze informacje:
- Firma: OneMoreBeer to największa w Polsce hurtownia piw kraftowych uruchomiona w 2022 roku przy wsparciu pierwszego w Polsce browaru rzemieślniczego PINTA.
- Wyzwania: Skuteczniejsze zarządzanie zapasami i łańcuchem dostaw, szybsza kompletacja i wysyłka zamówień oraz optymalne wykorzystanie powierzchni magazynowej.
- Rozwiązanie: Wdrożenie systemu ERP enova365 – przez firmę BST Autoryzowanego Partnera firmy Soneta – i systemu WMS ExpertWMS® przez DataConsult S.A.
- Efekty: Automatyzacja wielu procesów i skuteczne zarządzanie zasobami firmy, w tym:
- sprawne zamawianie surowców,
- możliwość śledzenia towarów w czasie rzeczywistym,
- zautomatyzowanie procesu sprzedaży i inwentaryzacji,
- możliwość szybkiego generowania różnych raportów.
Czym zajmuje się hurtownia OneMoreBeer?
Nowoczesne centrum dystrybucji piw rzemieślniczych OneMoreBeer, to największa hurtownia piw kraftowych w Polsce. Powstało ono w miejscowości Wieprz w Beskidzie Żywieckim.
„Nasza historia zaczęła się w 2011 roku od założenia Browaru PINTA” – mówi Paweł Ząbek, dyrektor zarządzający OneMoreBeer. „Kolejnym ważnym etapem w rozwoju naszej firmy było wybudowanie browaru PINTA Barrell Brewing. W 2022 r. wybudowaliśmy to miejsce, czyli jedną z najbardziej nowoczesnych hurtowni piw kraftowych, cydrów i miodów pitnych w Polsce”.
Żeby zapewnić swoim klientom jak najwyższy poziom obsługi, a jednocześnie zoptymalizować poszczególne procesy, firma wdrożyła także nowoczesne oprogramowanie do zarządzania oraz automatyzacji. Jakie kryteria brano pod uwagę przy wyborze systemów ERP i WMS? Jakie efekty udało się osiągnąć dzięki wdrożeniu?
Wyzwania OneMoreBeer, w związku z wyborem oprogramowania ERP i WMS
Usprawnienia, jakie chciał wprowadzić OneMoreBeer
Najważniejsze cele wdrożenia nowego oprogramowania krótko podsumowuje Paweł Ząbek, dyrektor zarządzający OneMoreBeer.
„Zależało nam szczególnie na kontroli zapasów, utrzymaniu łańcuchów dostaw, zarządzaniu produktami oraz wysyłką i optymalnym wykorzystaniu dostępnej powierzchni magazynowej”.
Żeby móc zrealizować te cele firma postanowiła wdrożyć oprogramowanie ERP oraz zintegrowany z nim system WMS.
Kryteria wyboru systemu ERP
Jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze oprogramowania ERP była możliwość jak najlepszego dopasowania go potrzeb. Firmie szczególnie zależało na tym, by program dobrze odwzorowywał procesy związane z obsługą asortymentu, rotacją towarów czy obsługą klientów. Wybór padł na system ERP enova365, firmy Soneta.
Kryteria wyboru systemu WMS
Kolejną ważną dla OneMoreBeer decyzją był wybór systemu WMS. Przy podejmowaniu decyzji o jego wyborze ważnym kryterium było, żeby te systemy płynnie ze sobą współpracowały.
„Ważne było dla nas, żeby znaleźć firmę, która będzie współpracować z firmą Soneta i naszym ERP-em – enova365 – który wybraliśmy wcześniej. Taką firmą była DataConsult, która dostarczała oprogramowanie do zarządzania magazynem ExpertWMS®” – tłumaczy Paweł Ząbek, dyrektor zarządzający OneMoreBeer.
„Głównym argumentem, który przekonał nas o wdrożeniu tego rozwiązania było zapewnienie obu producentów, że na etapie przetargu, ale i w przyszłości, oba systemy będą zintegrowane na poziomie producenckim. Dawało nam to i daje dzisiaj gwarancję, że mamy pełną kontrolę nad naszymi produktami – zarówno w jednym jak i w drugim systemie”.
Wdrożenie WMS, zintegrowanego z systemem ERP
Firma podjęła decyzję o wdrożeniu programu do zarządzania magazynem – ExpertWMS® – wyprodukowanego przez DataConsult S.A., który jest zintegrowany z enova365 na poziomie producenckim. Oznacza to, że dane między obydwoma systemami przepływają płynnie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, firma może lepiej wykorzystać potencjał obu systemów, automatyzując wiele procesów.
Czytaj także: Integracja ERP i WMS – sposób na efektywne zarządzanie firmą i magazynem
Do połączenia programów enova365 i ExpertWMS® wykorzystano moduł enova365 WMSKonektor. Dzięki przemyślanej konstrukcji tego dodatku konsultanci firmy partnerskiej mogli oprzeć się na gotowych mechanizmach. To znacznie skróciło i uprościło pracę nad połączeniem.
Oba programy – ExpertWMS® i enova365 – zostały wdrożone przez Autoryzowanego Partnera firmy Soneta – firmę BST z Bielska-Białej.
Jakie procesy przebiegają sprawniej dzięki ExpertWMS i enova365?
Przyjęcie towaru od dostawców do magazynu
W magazynie OneMoreBeer, biorąc pod uwagę charakterystykę asortymentu, przy rejestracji towarów bardzo ważne są daty ważności – numery partii oraz numery seryjne. W celu usprawnienia przyjęcia wyrobów gotowych z produkcji oraz towarów handlowych od dostawców w systemie ExpertWMS® wdrożono rozwiązanie, umożliwiające kontrolę ilościowo-jakościową oraz rozkładanie towarów z uwzględnieniem metody FIFO, FEFO oraz innych uzgodnionych strategii.
Rejestracja zamówień
W ciągu dnia, zamówienia od klientów spływają do systemu enova365 z kilku źródeł – e-mailem, przez internetową platformę sprzedażową oraz za pośrednictwem EDI.
Co daje składanie zamówień przez internetową platformę sprzedażową? Ponieważ enova365 jest bardzo elastycznym systemem umożliwia tworzenie integracji i dodatków programistycznych. Pozwoliło to na wdrożenie dedykowanego połączenia z platformą sprzedaży internetowej B2B i B2C. W tych platformach odwzorowano warunki handlowe klientów, które są zapisane w enova365. Co istotne, zmiana warunków handlowych w enova365 automatycznie zmienia warunki handlowe na internetowej platformie sprzedażowej.
Na czym polega składanie zamówień za pośrednictwem EDI? Ta ostatnia opcja polega na tym, że klienci składają zamówienia bezpośrednio w swoich systemach ERP, które wysyłają je do systemu ERP OneMoreBeer – enova365. To właśnie electronic data interchange, czyli wymiana danych komputer-komputer, bez udziału człowieka. Elastyczność systemu enova365 pozwala na wdrożenie także tego rozwiązania. Jego zalety dobrze wyjaśnia artykuł: Czym jest EDI? Wyjaśniamy
Realizacja zamówień
W trakcie jednego dnia w magazynie OneMoreBeer realizowanych jest średnio 120 wysyłek do klientów B2C i B2B. Zastosowane oprogramowanie pozwala na sprawne zarządzanie magazynem, co w przypadku 3000 rodzajów indeksów jest sporym wyzwaniem.
Dzięki systemowi WMS usprawniono proces kompletacji, pakowania oraz załadunku towarów.
Transport towarów do klientów realizowany jest głównie przez firmy kurierskie. Dzięki integracji ExpertWMS® z systemami kurierskimi zautomatyzowany został proces generowania i wydruku listów przewozowych oraz etykiet kurierskich. Pracownicy OneMoreBeer nie muszą tych danych wprowadzać ręcznie, co znacznie skróciło czas przygotowania towarów do wysyłki oraz zmniejszyło liczbę popełnianych błędów.
Jakie są efekty wdrożenia enova365 i ExpertWMS w OneMoreBeer?
Dzięki wdrożeniu enova365 i zintegrowanego z nią programu do zarządzania magazynem ExpertWMS® usprawniono zarządzanie hurtownią OneMoreBeer.
Zastosowane rozwiązanie pozwoliło przede wszystkim na:
- wyeliminowanie pomyłek w kompletacji,
- przyspieszenie procesu realizacji zamówień,
- podniesienie poziomu obsługi klienta.
„Dzięki wdrożeniu oprogramowań: enova365 oraz ExpertWMS®, możemy pracować o wiele efektywniej. Oba systemy są zintegrowane na poziomie producenckim, dzięki temu mamy pełną kontrolę nad partiami oraz stanami magazynowymi. Wyeliminowaliśmy także pomyłki podczas wydawania towaru. Posiadane narzędzia pozwalają na sprawne zamawianie, śledzenie towarów w czasie rzeczywistym, zautomatyzowanie procesu sprzedaży i inwentaryzacji, możliwość generowania różnych raportów oraz obsługę wielu procesów przy jednocześnie skutecznym zarządzaniu zasobami firmy” – potwierdza Paweł Ząbek.
Korzyści z wdrożenia zauważa także Łukasz Piecha, kierownik magazynu w OneMoreBeer.
„Zastosowanie programów ExpertWMS® oraz enova365, gdzie producenci systemów połączyli siły pozwoliło na optymalizację procesów logistyki magazynowej oraz na nową logikę pracy, bez konieczności zmian w systemie ERP. Polecam system enova365 od Soneta oraz ExpertWMS® od DataConsult – naszych sprawdzonych partnerów biznesowych”.
Jeżeli chcesz usprawnić obsługę magazynu, a jednocześnie skuteczniej gospodarować zasobami firmy, porozmawiaj z naszymi konsultantami. W czasie bezpłatnej prezentacji zaprezentują Ci oni możliwości systemu ERP enova365 oraz zintegrowanego z nim programu do zarządzaniu magazynem ExpertWMS®.