Podzielona płatność (tzw. split payment) to temat, który oswajamy od dłuższego czasu. Do tej pory był dobrowolny dla wszystkich, ale od 1 listopada 2019 mechanizm będzie obowiązkowy dla towarów i usług wrażliwych. Mechanizmem split payment będzie objęta grupa blisko 150 towarów i usług przekraczających kwotę 15 tysięcy złotych. Kto musi z niej korzystać i jakich formalności należy dopełnić?
Przede wszystkim obowiązek stosowania split payment występuje, gdy zostaną spełnione warunki:
- obowiązek podatkowy;
- dostawa towarów lub świadczenie usług oraz data wystawienia faktury przypada po 31 października 2019 roku;
- wartość brutto transakcji wynosi powyżej 15 tysięcy złotych lub równowartość tej kwoty;
- co najmniej jedna pozycja z faktury zawarta została w załączniku 15 znowelizowanej ustawy o VAT;
- sprzedawca oraz odbiorca są podatnikami (transakcja B2B, niezależnie czy nabywcą jest podatnik VAT czynny czy zwolniony).
enova365 jest gotowa, aby pomóc firmom spełnić nowe obowiązki. Oprogramowanie umożliwia wprowadzanie rachunków VAT, powiązanie ich z odpowiednimi rachunkami rozliczeniowymi, usprawnia też zarządzanie realizacją przelewów MPP i wpiera rozliczanie rozrachunków.
Funkcjonalności związane ze zmieniającymi się przepisami prawa są opracowane z odpowiednim wyprzedzeniem i dostarczane użytkownikom enova365 bezpłatnie w ramach pakietu aktualizacji.
Aby dowiedzieć się więcej na temat split payment, pobierz przygotowany przez nas bezpłatny e-book. Znajdziesz w nim pełny opis mechanizmu podzielonej płatności i rozwiązań dostępnych w enova365.