Alior Bank i firma Soneta, polski producent systemu enova365, zawiązały współpracę. Dzięki niej przedsiębiorcy z segmentu małych, średnich i dużych firm zyskali możliwość wykonywania operacji na rachunku bezpośrednio w systemie ERP enova365, bez konieczności logowania się do bankowości internetowej BusinessPro. Rozwiązanie jest dostępne dla klientów biznesowych, którzy korzystają w Alior Banku z systemu BankConnect.
Użytkownicy oprogramowania ERP enova365 i systemu BankConnect zyskują dostęp do pełnych danych finansowych swojego przedsiębiorstwa – w dowolnym miejscu i czasie. Operacje takie jak sprawdzenie salda dostępnych środków, importowanie wyciągów bankowych, eksportowanie zatwierdzonych przelewów czy aktualizacja statusów transakcji odbywają się bez konieczności logowania do systemu bankowości internetowej BusinessPro banku.
Integracja firmowego rachunku bankowego z systemem ERP enova365 pozwala klientom Alior Banku osiągnąć szereg korzyści i zapewnia wygodę pracy. Dzięki automatycznej wymianie danych użytkownicy mogą wyeliminować błędy i pomyłki powodowane ręcznym wprowadzaniem wyciągów do systemu. Natomiast wykorzystanie sprawdzonej technologii gwarantuje bezpieczeństwo wymiany danych w spójnym formacie.
W Alior Banku dążymy do tego, aby maksymalnie ułatwiać klientom biznesowym prowadzenie działalności, dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z dostawcą oprogramowania enova365. Proponowany przez nas system BankConnect umożliwia integrację online systemów finansowo-księgowych firmy z bankowością internetową BusinessPro w czasie rzeczywistym. Skierowany jest w szczególności do firm, które przetwarzają dużą liczbę transakcji i oczekują pełnej automatyzacji procesu oraz bieżących informacji finansowych. BankConnect łączy systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) oraz finansowo-księgowe (FK) z naszym systemem bankowości internetowej BusinessPro. Takie rozwiązanie zwiększa wydajność procesów księgowych i ogranicza ryzyko błędów. Dzięki procesowi uwierzytelniania opartemu na infrastrukturze klucza publicznego zapewnia również najwyższy poziom poufności i wiarygodności przesyłanych informacji – mówi Rafał Zając, Dyrektor Działu Bankowości Elektronicznej Klientów Biznesowych w Alior Banku.
Obsługa rachunku bankowego bezpośrednio w systemie enova365 możliwa jest dzięki wykorzystaniu funkcjonalności modułu enova365 Webservice, który wspiera pracę każdej firmy, a w szczególności osób odpowiedzialnych za przelewy i rozliczenia na wszystkich etapach pracy z operacjami bankowymi. To mechanizm dwustronnej komunikacji pomiędzy systemem ERP a bankiem. Dane do systemu bankowego eksportowane są z listy przelewów, natomiast import wszystkich operacji bankowych powstałych na rachunku, następuje do raportu w Ewidencji Środków Pieniężnych. Wymiana informacji następuje w sposób automatyczny, a prezentowane dane są na bieżąco aktualizowane – wyjaśnia Agnieszka Opalińska, ekspert projektu enova365 Księgowość.