VAT e-commerce w Twojej firmie
Dowiedz się, kogo obowiązują nowe przepisy, co się zmieniło oraz jak korzystać z procedury OSS i IOSS
Poznaj nowe przepisy, dotyczące handlu transgranicznego
Ujednolicenie oraz uproszenie rozliczania i ewidencji podatku od towarów i usług (VAT) w całej UE było jednym z zadań Komisji Europejskiej w ostatnich latach. Co zmieniło się w przepisach wraz z 1 lipca 2021?
- One Stop Shop (OSS) zamiast MOSS
Dotychczasowe rozwiązanie Mini One Stop Shop (MOSS) zostało przekształcone w One Stop Shop, obejmujący większość usług B2C świadczonych w kraju konsumpcji na rzecz konsumenta.
- Punkt Kompleksowej Obsługi Importu (IOSS)
Nowa procedura, utworzona w celu ułatwienia deklarowania i zapłaty VAT należnego z tytułu sprzedaży na odległość towarów o niskiej wartości, importowanych z terytoriów trzecich.
- Nowe obowiązki platform elektronicznych
Pakiet zmian VAT e-commerce nałożył na platformy e-handlu obowiązek rozliczenia VAT z tytułu sprzedaży towarów konsumentom w UE. Mogą też skorzystać z uproszczonych procedur.
- Jakie transakcje objęte są procedurą OSS i IOSS?
- Kto może z nich skorzystać?
- Jakie obowiązki spoczywają na platformach internetowych?
Pobierz bezpłatną publikację, przygotowaną przez ekspertów z enova365 i przygotuj swoją firmę na nowe procedury w handlu transgranicznym!
Darmowy e-book: VAT e-commerce w Twojej firmie
Poznaj najnowsze procedury i zasady w handlu transgranicznym, obowiązujące od 1 lipca 2021. Dowiedz się, jak korzystać z uproszczeń i zobacz, jak system ERP pomoże w realizacji nowych obowiązków.