Istnieje wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży detalicznej. Triki sprzedażowe nie zastąpią jednak wydajnych systemów mogących obsłużyć procesy handlowe. Tylko odpowiednio wybrane systemy są w stanie sprostać wyzwaniom współczesnych sieci detalicznych. System webPOS tworzy z enova365 świetnie zgrany duet, który jest w stanie zrewolucjonizować sprzedaż.
Spis treści:
- Wyzwania współczesnych sieci detalicznych – jak zachować spójność i aktualność danych?
- webPOS – klucz do szybkiej i efektywnej sprzedaży
- IntegratorPOS – jak łączy systemy w jedno spójne rozwiązanie?
- Integracja POS i enova365 – jak zwiększa wydajność sprzedaży i poprawia zarządzanie?
- System webPOS i Business Intelligence (BI)
Najważniejsze informacje:
- webPOS jest systemem przeznaczonym do kompleksowej obsługi zadań realizowanych przez sklep lub sieć sklepów.
- Program integratorPOS umożliwia wymianę danych między programami webPOS a systemem ERP w centrali firmy.
- Program integratorPOS integruje dowolną liczbę stanowisk sprzedaży z zainstalowanym programem webPOS.
- integratorPOS i system ERP enova365 idealnie się uzupełniają w zakresie funkcjonalnym.
- Poprawna integracja pozwala zwiększyć wydajność sprzedaży i poprawić zarządzanie.
- enova365 oferuje wiele funkcji, wspierających firmy handlowe.
- Integracja webPOS z enova365, w tym Business Intelligence, umożliwia analizowanie dużej liczby danych i zyskanie szerokiego spojrzenia na dany biznes.
Wyzwania współczesnych sieci detalicznych – jak zachować spójność i aktualność danych?
Handel detaliczny musi obecnie mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Brak spójności danych w rozproszonych strukturach, analiza rentowności punktów sprzedaży oraz wydajności pracowników to tylko niektóre z wielu przykładów. Z jakimi problemami muszą mierzyć się sieci detaliczne?
- spójność danych – zachowanie spójności danych jest dużym problemem, szczególnie w przypadku rozproszonej struktury punktów handlowych;
- aktualność danych w centrali – w celu zachowania aktualności i spójności wszystkie dane powinny trafiać do centrali, niestety często nie dzieje się to czasie rzeczywistym, co może prowadzić do podejmowania błędnych decyzji, opartych o nieaktualne dane;
- polityka cenowa – trudność w zarządzaniu cenami sprzedaży, w odniesieniu do dynamiki zmian cen zakupów i udzielanych rabatów;
- analiza punktów sprzedaży pod względem rentowności – potrzeba dokładnej analizy rentowności poszczególnych punktów sprzedaży;
- analiza wydajności pracowników punktów handlowo-usługowych – brak szczegółowej analizy wydajności pracowników w punktach sprzedaży detalicznej i usługowych;
- obsługa zamówień sklepu internetowego – problemy z zarządzaniem zamówieniami z e-sklepu (aby obsługa zamówień nie powodowała problemów z obsługą w punktach handlowych);
- problemy z wdrażaniem nowych pracowników – trudności w pozyskiwaniu oraz wdrażaniu nowych pracowników;
- awarie – przestoje w sprzedaży wynikające z problemów sprzętowych, mogące skutkować naliczeniem kar;
- rotacja towaru między sklepami i zarządzanie nią;
- monitorowanie stanów magazynowych – szybkie zbieranie informacji o stanach magazynowych z wielu punktów jest często problematyczne;
- zarządzanie przecenami – zarządzanie przecenami ma szczególne znaczenie w gorących okresach sprzedaży.
W jaki sposób sieci handlowe mogą poradzić sobie z tymi wyzwaniami? Przede wszystkim sięgając po pomoc w postaci odpowiedniego oprogramowania – jest nim system webPOS.
webPOS – klucz do szybkiej i efektywnej sprzedaży
webPOS jest systemem przeznaczonym do kompleksowej obsługi zadań realizowanych przez sklep lub sieć sklepów. Człon web – odnosi się do systemu działającego poprzez przeglądarkę, natomiast człon POS – to skrót od Punkt Obsługi Sprzedaży.
Składa się z:
- programu webPOS – służącego do obsługi sprzedaży POS;
- programu integratorPOS – przeznaczonego do zarządzania siecią programów webPOS oraz integracji z systemem ERP.
Inaczej mówiąc zadaniem programu webPOS jest przede wszystkim przeprowadzenie procesu sprzedaży i wystawienie dokumentu sprzedaży w punktach handlowych, niezależnie od dostępu do sieci Internet. Natomiast program integratorPOS umożliwia wymianę danych między programami webPOS a systemem ERP w centrali firmy.
Czym charakteryzuje się system webPOS? Przede wszystkim:
- jest zaawansowanym narzędziem do zarządzania sprzedażą oraz obsługą klienta w punktach handlowych i usługowych;
- posiada intuicyjny interfejs użytkownika;
- jest łatwy w obsłudze, co minimalizuje czas przeszkolenia personelu;
- posiada modułową budowę;
- pozwala na elastyczne dostosowanie systemu do zmieniających się potrzeb biznesowych;
- umożliwia integrację różnych metod płatności – gotówką, kartami oraz płatnościami mobilnymi.
Działania i systemy w punktach handlowych obsługiwane przez program webPOS:
- akcje promocyjne;
- system lojalnościowy (budowanie relacji, zbieranie informacji o klientach);
- system PAYBACK;
- bony Sodexo;
- karty podarunkowe;
- raporty, analizy, badanie trendów;
- automatyczne alerty online.
Jaką rolę posiada z kolei program integratorPOS?
IntegratorPOS – jak łączy systemy w jedno spójne rozwiązanie?
Program integratorPOS integruje dowolną liczbę stanowisk sprzedaży z zainstalowanym programem webPOS. Ponadto umożliwia wymianę danych między programami webPOS a systemem ERP.
integratorPOS i system ERP enova365 wzajemnie się uzupełniają. W rezultacie dostajemy wydajne narzędzie do sprzedaży detalicznej i analizowania jej.
Co ważne, dane mogą być dostarczane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możesz podejmować decyzje w oparciu o najaktualniejsze dane, a nie intuicję. Poprawna integracja pozwala zwiększyć wydajność sprzedaży i poprawić zarządzanie. W jaki sposób?
Integracja POS i enova365 – jak zwiększa wydajność sprzedaży i poprawia zarządzanie?
enova365 posiada wiele funkcji wspierających firmy handlowe. Integracja tego systemu z webPOS realnie zwiększa wydajność sprzedaży i usprawnia zarządzanie. W jaki sposób?
- Wielomagazynowość – enova365 umożliwia efektywne zarządzanie wieloma magazynami.
- Tworzenie własnych atrybutów opisowych – pozwala na budowanie niestandardowych atrybutów opisowych na podstawie cech (bez dodatkowych cech opisowych nie jesteśmy w stanie zbudować kartoteki produktowej, np. w branży odzieżowej).
- Cenniki – umożliwia zarządzanie różnymi strukturami cenowymi (przypisywanie cenników do grup kontrahentów, punktów handlowych).
- Partie towarowe – obsługuje partie towarowe i serie produktów (numery seryjne, cechy związane z datą przydatności).
- Mechanizmy importu danych – wspiera import danych poprzez EDI (Elektroniczna Wymiana Danych) oraz API (Interfejs Programowania Aplikacji).
- Integracje z e-Commerce – program dla e-commerce enova365 pozwala na bezproblemową integrację z platformami e-commerce (firmy handlowe są dzięki temu w stanie poszerzać kanały dystrybucji).
Czytaj także: ERP e-commerce! Poznaj moc enova365 zintegrowanego z BaseLinker
- Wieloewidencyjność kasowa – daje możliwość prowadzenia wielu ewidencji kasowych.
- Obsługa zamówień – umożliwia kompleksowe zarządzanie zamówieniami (tworzenie wielu zamówień, przekształcanie zamówień w dokumenty magazynowe oraz sprzedażowe).
- Zaawansowane mechanizmy raportowania – dostarcza zaawansowane narzędzia do raportowania i analizy danych (od bardzo prostych po bardziej zaawansowane, gdzie można agregować wiele informacji).
System webPOS i Business Intelligence (BI)
System webPOS jest w stanie gromadzić dane dotyczące produktów, transakcji, klientów, stanów magazynowych oraz innych aspektów działalności handlowej. Baza danych systemu to cenne źródło informacji, które pozwala na śledzenie zmian i analizę danych w celu podejmowania lepszych i skuteczniejszych decyzji biznesowych.
Integracja webPOS z enova365 sprawia, że zyskasz możliwość analizowania dużych ilości danych i szerokiego spojrzenia na dany biznes. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu modułu Business Intelligence (BI) enova365.
BI to jeden z modułów enova365, za pomocą którego analizowane są dane z różnych obszarów. Można w ten sposób przygotowywać szereg różnego typu przekrojowych analiz.
Dla przykładu, dzięki takiej konfiguracji możliwe jest uzyskanie pełnych analiz rentowności punktów sprzedaży łącząc dane handlowe z webPOS, z danymi dotyczącymi kosztów utrzymania punktów sprzedaży, które ewidencjonowane są w enova365 w module Księgowość. Łącząc dodatkowo te dane z informacjami o pracownikach pochodzącymi z modułu Kadry Płace, możemy przygotować szereg wskaźników, przedstawiających wartości w przeliczeniu na pracownika.
Kategorie analiz danych w BI enova365:
- Analizy sprzedażowe produktów:
- sprzedaż produktów/usług w czasie;
- trendy sprzedażowe;
- sezonowość;
- ranking sprzedaży grup towarowych;
- ranking sprzedaży produktów w ramach poszczególnych grup towarowych;
- marżowość sprzedaży towarów;
- wskaźniki średnich/minimalnych/maksymalnych cen sprzedaży/marży/rabatów;
- rotacja towarów;
- zaleganie towarów.
- Analizy sprzedażowe oddziałów:
- sprzedaż oddziałów w czasie;
- ranking sprzedaży oddziałów w totalu/województwach/regionach;
- ranking towarów/grup towarowych o najwyższej sprzedaży w danych oddziałach/regionach;
- wielkość generowanych marzy przez oddziały;
- wartość udzielanych rabatów przez poszczególne oddziały;
- wskaźniki średnich/minimalnych/maksymalnych cen sprzedaży/marży/ilości/rotacji czy zalegania poszczególnych towarów;
- procentowy udział wartości sprzedaży poszczególnych oddziałów w całości uzyskanych przychodów.
- Analizy rentowności oddziałów:
- rentowność oddziałów w czasie;
- ranking rentowności oddziałów/regionów/województw;
- procentowy udział rentowności poszczególnych oddziałów w całości uzyskanej rentowności firmy;
- zmiany rentowności w przyjętych okresach czasu;
- wskaźniki średniej/minimalnej/maksymalnej rentowności oddziałów w przyjętych okresach czasu.
- Analizy finansowe:
- koszty działalności oddziałów w czasie;
- porównanie kosztów działalności oddziałów/regionów/województw;
- analiza rodzajów kosztów i ich wysokości w oddziałach;
- zmiana wysokości i struktury kosztów w czasie/lokalizacjach;
- procentowy udział poszczególnych rodzajów kosztów w całości kosztów generowanych przez oddziały/rejony/firmę;
- rozrachunki, należności i zobowiązania oddziałów/firmy;
- transakcje wewnętrzne pomiędzy oddziałami.
- Analizy budżetów i projektów:
- porównanie budżetowanych/planowanych kwot kosztów, sprzedaży; rentowności, zatrudnienia, inwestycji vs. rzeczywiste koszty tych pozycji,
- skuteczność planowania w czasie/oddziałach;
- ilość projektów per oddział;
- realizacja projektów przez oddziały.
- Analiza wydajności pracowników.
- Analizy skuteczności programów lojalnościowych.
Dzięki BI enova365 dane płynące z całego ekosystemu ERP można dowolnie zestawiać w różne analizy. To nieocenione źródło informacji w każdej firmie handlowej, której celem jest stały rozwój, zwiększanie sprzedaży i poprawa efektywności działań.
Podsumowanie
Możliwości, jakie dają firmom handlowym zaawansowane systemy informatyczne, są ogromne. Wdrożenie systemu webPOS oraz jego integracja z systemem ERP enova365 to inwestycja, która może przynieść wiele korzyści, między innymi w postaci usprawnienia procesów sprzedażowych, lepszej kontroli nad stanami magazynowymi. Wykorzystanie dodatkowo w tej instalacji narzędzi Business Intelligence daje możliwość zaawansowanej analizy danych sprzedażowych i podejmowanie na ich podstawie trafnych decyzji biznesowych.
Prowadzisz firmę handlową? Chcesz zwiększyć sprzedaż? Już dziś sprawdź możliwości, jakie daje enova365!
Umów się na prezentację i sprawdź, jak nasz system ERP pomoże Ci w lepszym zarządzaniu sprzedażą, magazynem i finansami.
Bibliografia
WEBINAR: Zwiększenie wydajności sprzedaży detalicznej dzięki integracji enova365 z system POS