Narzędzie iBiznes24 Connect dla dużych firm i korporacji pozwala na bezpośrednią wymianę danych pomiędzy systemem finansowo-księgowym a bankiem. Teraz narzędzie Santander Bank Polska zostało zintegrowane i udostępnione także użytkownikom systemu enova365 Webservices.
iBiznes24 Connect w Santander Bank Polska – czym jest?
iBiznes24 Connect usprawnia procesy finansowe i ułatwia eliminację potencjalnych błędów związanych z księgowością i rozliczeniami. Efekt ten uzyskuje dzięki automatyzacji oraz integracji systemów bankowości elektronicznej, z systemami do obsługi rozliczeń finansowych w dużych przedsiębiorstwach.
Użytkownicy oprogramowania enova365 mogą automatycznie pobierać wyciągi i historie operacji bankowych bezpośrednio z iBiznes24. Wszystko dzięki współpracy Santander Bank Polska i firmy Soneta, producenta systemu. Wtyczka umożliwia również przygotowanie oraz wysłanie przelewów i paczek przelewów bez konieczności logowania się do bankowości elektronicznej. Rozwiązanie zostało opracowane po to, by ułatwić pracę osobom odpowiedzialnym za rozliczenia finansowe i skrócić czas wykonywania bieżących operacji księgowych.
– Klienci Santander Bank Polska będący jednocześnie użytkownikami enova365 dostają możliwość uruchomienia komunikacji z bankiem bezpośrednio z naszego systemu. Narzędzie w programie finansowo księgowym jest proste w konfiguracji i obsłudze. Zaprojektowaliśmy je tak, że możemy szybko reagować i dostarczać klientom aktualizacje funkcjonalności Webservice, bez konieczności aktualizacji całej enova365 – mówi Agnieszka Opalińska, ekspert projektu Księgowość, odpowiedzialna w Soneta Sp. z o.o. za rozwój funkcjonalności Webservice.
Sprawdzone rozwiązanie technologiczne
Wymiana komunikatów między bankiem oraz systemem ERP odbywa się w formacie XML, zgodnym ze standardem ISO20022. Dzięki temu szyfrowane łącze gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych. Cały proces przebiega w obrębie sprawdzonej technologii, dostarczanej od lat przez obydwie strony.
– Obserwujemy, że coraz częściej firmy szukają na rynku rozwiązań, które jeszcze bardziej poprawią jakość wykonywanych operacji. Mają mieć również pozytywny wpływ na wzrost oszczędności w przedsiębiorstwie. Tu rosnącą rolę zaczyna odgrywać automatyzacja procesów biznesowych. Dlatego banki i instytucje finansowe dostosowują swoją ofertę do takich potrzeb i rozwijają swoją współprace z dostawcami IT, realizując projekty takie jak integracja systemów firmowych i bankowych. Dzięki rozwiązaniu zaproponowanemu przez Santander Bank Polska firmy oszczędzają czas potrzebny na rozliczenia finansowe i upraszczają proces przepływu informacji. Rozwiązanie to niweluje tym samym do minimum możliwość błędu ludzkiego podczas przenoszenia i wpisywania danych przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa – podsumowuje Ksenia Gapys, ekspert w zespole bankowości elektronicznej Santander Bank Polska.