Żeby zdobyć klientów w konkurencyjnej branży, jaką są usługi księgowe, firmy muszą prowadzić skuteczne działania promocyjne. Poznaj 13 działań, dzięki którym promocja biura rachunkowego będzie skuteczna.
Spis treści:
- Dlaczego reklama biura rachunkowego jest ważna?
- Jak reklamować biuro rachunkowe online?
- Reklama tradycyjna – czy warto ją stosować do promocji biura rachunkowego?
- Kluczowe elementy skutecznej reklamy biura rachunkowego
Najważniejsze informacje
- W centrum marketingowych i reklamowych aktywności biura rachunkowego musi się znaleźć reklama online.
- Aktualna, responsywna i intuicyjna strona internetowa to niezbędny element promocji biura rachunkowego.
- Inwestowanie w SEO i reklamę PPC sprawia, że biuro rachunkowe jest widoczne online.
- W 2024 r. klienci oczekują obecności biur rachunkowych w mediach społecznościowych.
- Reklama tradycyjna może być dobrym uzupełnieniem promocji online.
- Żeby odpowiednio alokować budżet na promocję mierz efekty poszczególnych działań.
Dlaczego reklama biura rachunkowego jest ważna?
Wśród kryteriów wyboru biura rachunkowego wymienianych przez klientów coraz częściej pojawiają się elektroniczny obieg dokumentów, w tym możliwość ich zdalnego przekazywania, czy łatwy kontakt z księgowymi, najlepiej 24/7. Słowem, firmy najchętniej wybierają współpracę z nowoczesnymi biurami rachunkowymi. Co to oznacza?
W 2024 roku słowo klucz to „cyfryzacja”. I słusznie, bo cyfrowe procesy są mniej czasochłonne, a więc tańsze, bezbłędne i bardziej elastyczne. Dotyczy to również reklamy i marketingu, bo obecność online jest dla biur księgowych nieodzowna. Badania pokazują, że zanim firmy podejmą decyzję o współpracy z wybranymi dostawcami – także z biurami rachunkowymi – zawsze „sprawdzają” ich w sieci. Dlatego w centrum wszystkich Twoich marketingowych i reklamowych aktywności musi się znaleźć reklama biura rachunkowego online. Wersja minimum to aktualna, responsywna i intuicyjna strona internetowa oraz dopracowany wizerunek w mediach społecznościowych.
Jak promować biuro rachunkowe online? Jakie inne kanały reklamy biura rachunkowego wykorzystać? Czy reklama tradycyjna ma jeszcze rację bytu? Wyjaśniamy!
Jak reklamować biuro rachunkowe online?
Możesz być pewien, że przed rozpoczęciem współpracy potencjalni klienci wygooglują nazwę Twojego biura rachunkowego. Nawet jeżeli ktoś im je polecił, będą się chcieli dowiedzieć o nim więcej. Na pewno spróbują przeczytać też jak najwięcej opinii klientów.
Jeżeli ktoś dopiero zaczyna poszukiwania biura księgowego być może wpisze do wyszukiwarki frazę „księgowy Łódź”, próbując znaleźć firmę księgową w swojej okolicy, albo „biuro rachunkowe dla spółki z o.o.”, żeby znaleźć księgowych z określoną specjalizacją. Możliwe są oczywiście różne inne kombinacje.
Niezależnie od tego, która z tych opcji będzie miała miejsce, pewne jest jedno – promocja biura rachunkowego online jest konieczna. Dlatego zadbaj o aktualną stronę internetową, marketing w wyszukiwarkach czy obecność w mediach społecznościowych.
Strona internetowa biura rachunkowego
To, na które linki klikną w wyszukiwarce potencjalni klienci zależy od tego, jakie firmy znajdą się na szczycie wyników wyszukiwania. Jeżeli uda Ci się przyciągnąć ich uwagę i przejdą na Twoją stronę internetową, musisz się starać zrobić, jak najlepsze wrażenie.
Informacje, które znajdą na stronie internetowej powinny ich przekonać, że:
- oferujesz usługi, jakich szukają,
- biuro rachunkowe ma odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie,
- sposób wyceny usług jest transparentny i zrozumiały,
- mogą sobie pozwolić na Twoje usługi,
- gwarantujesz wysoki poziom obsługi, bo korzystasz z nowoczesnych narzędzi informatycznych.
W związku z powyższym witryna internetowa biura rachunkowego powinna zawierać strony opisujące ofertę i referencje od zadowolonych klientów. Wyjaśnij też jak wygląda sposób współpracy z klientami i jakie narzędzia go ułatwiają. Podkreślaj możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów czy wgląd w dane finansowe, jaką zapewniają nowoczesne narzędzia dla biur rachunkowych, takie jak enova365.
Zamieść cennik, czyli dostępne pakiety cenowe, a jeżeli w sposób automatyczny rozliczasz współpracę z klientami, także pochwal się tym na stronie internetowej.
Czytaj także: Automatyzacja rozliczeń case study w biurze rachunkowym – case study Poltax
Z każdej części serwisu internetowego, użytkownicy powinni móc łatwo przejść do CTA (call-to-action), które zachęci ich do złożenia zapytania ofertowego.
W przekonaniu grupy docelowej, że śledzisz przepisy i dobrze znasz się na swojej pracy pomocny może okazać się także blog.
SEO i Google Ads
Ważnym elementem promocji biura rachunkowe jest upewnienie się, że jest ono widoczne dla osób, które szukają biur rachunkowych w Google’u. W związku z tym warto zadbać o SEO (Search Engine Optimisation), czyli podjąć działania, dzięki którym Twój content wyświetli się na wysokim miejscu w rankingu wyszukiwania w wyszukiwarce oraz zainwestować w PPC, czyli reklamę pay-per-click.
O ile inwestycja w SEO przynosi bardziej długoterminowe rezultaty niż reklama PPC, wymaga też cierpliwości oraz inwestycji czasu, energii i pieniędzy w stworzenie contentu na stronę internetową, na przykład – prowadzenie bloga. Z drugiej strony, efekty kampanii PPC można zaobserwować szybciej.
Google Ads możesz wykorzystać na przykład do tego, żeby trafić do grupy docelowej z wartościowym contentem, takim jak e-book lub przewodnik, który chcesz wypromować.
Wykorzystanie PPC, razem z działaniami organicznymi pomoże zwiększyć zasięgi. Potrzebna do tego będzie nie tylko specjalna strona internetowa (landing page), na którą przekierujesz ruch z reklamy, ale także świadomość, ile warto zapłacić za słowo kluczowe. Warto więc przeprowadzić w tej sprawie research, żeby środki nie zostały zmarnowane. Bez dobrego planowania reklama PPC może okazać się znaczącym wydatkiem.
W związku z powyższym dobrą długoterminową strategią, jest inwestowania zarówno w SEO, jak i PPC.
Webinary
Jeżeli zastanawiasz się, jak promować biuro rachunkowe, rozważ organizację webinariów, przeznaczonych dla przedsiębiorców. Być może ich tematem przewodnim będą nowe przepisy, podstawy księgowości dla firm, planowanie finansowe czy sprawozdawczość finansowa. Pozwoli Ci to dotrzeć do grupy docelowej i jednocześnie zyskać wizerunek eksperta.
Jak reklamować biuro rachunkowe w mediach społecznościowych?
Promocja biura rachunkowego to także media społecznościowe. Koszty takiej reklamy są stosunkowo niskie, bo konta na Facebooku, Twitterze czy LinkedInie są darmowe, content krótki i, przynajmniej teoretycznie, łatwy do wyprodukowania.
Ważnym argumentem przemawiającym za promocją w mediach społecznościowych jest fakt, że korzystają z nich miliardy ludzi na całym świecie, a według raportu Digital 2024 użytkowników mediów społecznościowych przybywa szybciej niż internautów. Raport ten szacuje liczbę osób korzystających z mediów społecznościowych w Polsce na 28 milionów.
Można więc powiedzieć, że brak obecności biura rachunkowego w najważniejszych mediach społecznościowych w 2024 r. może się wydać podejrzany. Klienci będą oczekiwać, że będziesz tam obecny, choć będzie to oczywiście tylko fragment działań promocyjnych – sposób na to, żeby zaznaczyć swoją obecność, przyciągać potencjalnych klientów do strony internetowej i dzielić się swoją wiedzą.
Reklama tradycyjna – czy warto ją stosować do promocji biura rachunkowego?
Czy ulotki, albo reklama w prasie branżowej mają jeszcze rację bytu? Czy powinno je wykorzystywać każde biuro rachunkowe?
„Reklama tradycyjna nie wystarcza, żeby skutecznie konkurować” – uważają respondenci z badania The Practice of Now, przeprowadzonego przez firmę Sage, podobnie, jak nie wystarcza już tradycyjna księgowość.
Choć dane statystyczne pokazują, że firmy B2B na całym świecie redukują budżety na tradycyjną reklamę, na rzecz zwiększania budżetów na cyfrowy marketing, reklama tradycyjna nadal odgrywa w nich ważną rolę.
Reklama w lokalnych czasopismach, przedstawiających sylwetki firm czy reklamowe spoty w lokalnym radio – to działania, które warto wypróbować. Możesz także sponsorować stacjonarne konferencje biznesowe. Obecność na takich eventach pomoże wypromować biuro rachunkowe. Reklama tradycyjna w takiej formie może być dobrym uzupełnieniem reklamy internetowej, o czym przekonasz się mierząc efekty różnych działań.
Kluczowe elementy skutecznej reklamy biura rachunkowego
Bez względu na to, na jaką formę reklamy biura rachunkowego się zdecydujesz – online czy tradycyjną – przed podjęciem działań reklamowych warto się do nich dobrze przygotować. Warto też wdrożyć szereg dobrych praktyk.
1. Zrozum grupę docelową
Poznaj problemy grupy docelowej i jej oczekiwania względem biura rachunkowego. Rzetelne przygotowanie na tym etapie zaowocuje wyższym zwrotem z inwestycji w działania promocyjne.
2. Określ swoje przewagi marketingowe
Dzięki temu będziesz wiedzieć, co podkreślać w reklamach i jakich obszarów tematycznych powinien dotyczyć tworzony content.
3. Stwórz zwięzłe przesłanie marketingowe
Taka idea w kilku słowach poinformuje o najważniejszych przewagach marketingowych biura rachunkowego i będzie skutecznie przekonywać do korzystania z jego usług.
4. Zidentyfikuj cele marketingowe
Zdecyduj co chcesz osiągnąć, dzięki działaniom promocyjnym. Czy chcesz wygenerować określoną liczbę leadów? A może mieć więcej klientów w jakiejś branży? Zdefiniowanie celów to pierwszy krok do ich realizacji.
5. Zbuduj plan działania
Jak zamierzasz osiągnąć wybrane przez siebie cele? Jakie aktywności podejmiesz? W których mediach społecznościowych będziesz aktywny? A może zadbasz o public relations w prasie branżowej?
6. Zadbaj o stworzenie profesjonalnej strony internetowej oraz identyfikacji wizualnej
Logo i wyróżniająca się grafika zapadną w pamięć grupy docelowej i pomogą Ci w budowaniu marki. Dopasowane do potrzeb użytkowników treści na stronie internetowej przyciągną ich uwagę i przekonają o wiarygodności biura rachunkowego.
7. Publikuj regularnie
Zawsze dbaj o to, żeby strona internetowa zawierała aktualne informacje. Jeżeli zdecydujesz, że content będzie w centrum Twoich marketingowych aktywności, dbaj o jego świeżość.
8. Bądź aktywny i otwarty na nowe kontakty w mediach społecznościowych
Nie tylko publikuj, ale też komentuj cudzy content i polecaj go innym. Za każdym razem, gdy to robisz, pojawiasz się w powiadomieniach swoich znajomych.
9. Dbaj o lokalny networking
Bierz udział w konferencjach dla przedsiębiorców w swoim regionie – jako uczestnik, prelegent i sponsor.
10. Metodycznie pracuj nad SEO i PPC
Podczas gdy systematyczna praca nad widocznością strony internetowej przynosi efekty, podkopać je mogą przypadkowe zmiany. Żeby mieć pewność, że idziesz we właściwym kierunku, systematycznie monitoruj twarde dane.
11. Proś klientów o referencje
Tworząc content miej pod ręką i często wykorzystuj tzw. social proof, czyli opinie i referencje klientów. Warto mieć ich jak najwięcej, dlatego proś zadowolonych klientów o zostawienie opinii.
12. Oferuj wyjątkowo wysoki poziom obsługi klienta
Czyli bądź dostępny zawsze, kiedy to potrzebne, szybko odpowiadaj na zapytania, oferuj klientom dostęp do danych i możliwość elektronicznego dostarczania dokumentów. Taki poziom obsługi to klucz do posiadania lojalnych klientów, którzy stają się także ambasadorami marki.
13. Mierz efektywność działań promocyjnych
Monitoruj efekty prowadzonych działań i koncentruj się na tych, które przynoszą najwyższy zwrot.
Podsumowanie
Podsumowując, żeby zdobyć i utrzymać klientów biura rachunkowe powinny się promować zarówno online, jak i offline. Przy pomocy marketingu i reklamy powinny pokazać swoje nowoczesne podejście do pracy i zaprezentować stosowane przez siebie nowoczesne narzędzia.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób narzędzia enova365 ułatwiają biurom rachunkowym obsługę klientów i wywiązywanie się z ustawowych obowiązków, jeszcze dziś umów się na prezentację z naszym konsultantem.
Bibliografia:
The Practice of Now 2020: The essential report for accountants – Sage Advice US