Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie sklepem internetowym? Skorzystaj z poniższej kolekcji linków do 11 naszych artykułów i 7 materiałów wideo. Dowiesz się, jak rozwinąć sprzedaż internetową w tradycyjnym biznesie, jakie czynności pomoże Ci zautomatyzować system ERP oraz poznasz historie wdrożeń enova365 u e-commerce’owych klientów.
Spis treści:
- Jak system ERP może wspomóc zarządzanie e-commerce?
- Funkcje systemu ERP enova365 dla e-commerce – omówienie i prezentacja możliwości
- Technologie przydatne w sklepie internetowym
- Jak rozwinąć sprzedaż internetową w tradycyjnym biznesie?
- Zarządzanie e-commerce w firmie B2B – najlepsze praktyki i narzędzia
Najważniejsze informacje:
- Poniższy artykuł zawiera linki do 11 artykułów i 7 materiałów wideo, które w ciągu ostatnich dwóch lat ukazały się na blogu enova365. Razem tworzą kompleksowy przewodnik, z którego dowiesz się jak:
- rozpocząć sprzedaż internetową,
- zautomatyzować zarządzanie wieloma sklepami czy platformami internetowymi,
- usprawnić backoffice w e-commerce przy pomocy systemu ERP.
- Opowiadają o tym:
- przedstawiciel firmy wdrożeniowej XDeft, z dużym doświadczeniem we wdrażaniu rozwiązań e-commerce w firmach,
- ekspertka Sonety w rozwijaniu nowych funkcji dla e-commerce w systemie ERP enova365 – Klaudia Szatko,
- Product manager enova365 – Karol Rajda,
- klienci, którzy już wdrożyli takie rozwiązania.
Jak system ERP może wspomóc zarządzanie e-commerce?
Dane rozproszone w różnych systemach informatycznych utrudniają podejmowanie optymalnych decyzji. Co więcej, wymuszają manualne działania, które zabierają pracownikom dużo czasu. Dlatego systemy ERP oferują wgląd w dane z wszystkich kanałów sprzedażowych w jednym miejscu oraz szereg automatyzacji.
Przejdźmy zatem do konkretów… Obszary, które w największym stopniu wpływają na efektywność zarządzania w e-commerce to sposób zarządzania danymi produktowymi, magazynem oraz zamówieniami.
Firmy, które sprzedają wieloma kanałami działają sprawnie, gdy poszczególne działy automatycznie wymieniają się danymi, w czasie rzeczywistym. Umożliwiają to dobre systemy ERP, takie jak enova365.
O tym, jak system ERP enova365 wspiera zarządzanie e-commerce opowiada Klaudia Szatko w poniższym materiale wideo.
1. | Kluczowe korzyści z integracji sklepu internetowego z systemem ERP enova365 | Wideo | Klaudia Szatko, konsultant projektu Handel enova365 opowiada o korzyściach z integracji sklepu internetowego z enova365 |
Funkcje systemu ERP enova365 dla e-commerce – omówienie i prezentacja możliwości
Jeżeli przy zarządzaniu sklepami internetowymi czy platformami sprzedażowymi brak automatyzacji praca w firmie bywa dublowana. Innymi słowy, te same dane wprowadzane są do systemu przez różne osoby z różnych działów firmy. Mimo tego, że wkłada się w to wiele pracy i tak trudno się zorientować, które produkty są jeszcze w magazynie, a które zostały już sprzedane. Czas jest marnowany, a pracownicy czy klienci są niezadowoleni z obsługi. Dlatego tak ważne jest wdrożenie w sklepie internetowym automatyzacji.
Dobry system ERP, taki jak enova365, umożliwia jednoczesne zarządzanie wieloma sklepami internetowymi czy platformami. Przykładowo, jedno kliknięcie może zaktualizować informacje produktowe we wszystkich kanałach sprzedaży. Co więcej, aktualizacja pobranych zamówień i stanów magazynowych może odbywać się automatycznie. Dzięki temu na stronach internetowych sklepów są zawsze aktualne dane. System usprawnia też pakowanie i wysyłkę oraz obsługę reklamacji.
Dokładną listę funkcji, wspieranych przez enova365 w każdym z obszarów e-commerce znajdziesz w poniższych artykułach oraz w materiałach wideo.
Zarządzanie danymi produktowymi | |||
2. | Omnichannel i centralne zarządzanie danymi produktowymi – co mają wspólnego? | Artykuł | Dlaczego centralne zarządzanie danymi produktowymi jest ważne? Jak można je usprawnić przy pomocy enova365? |
Obsługa e-sklepu, zarządzanie zamówieniami i magazynem | |||
3 | Jak działa zarządzanie zamówieniami pochodzącymi z różnych e-sklepów i platform sprzedażowych? | Wideo | Praktyczne manuale – Karol Rajda, Product manager z firmy Soneta pokazuje jak zarządzanie e-sklepem i magazynem działa w systemie enova365. |
4. | Jak enova365 usprawnia zarządzanie e-sklepem i magazynem? | Wideo | |
Pakowanie i nadawanie paczek | |||
5. | Pakowanie i wysyłka w e-commerce – jak to usprawnić z enova365? | Artykuł | Jak firma z branży e-commerce może usprawnić wysyłkę i pakowanie. Funkcje modułu Kurierzy |
6. | Nadawanie paczek w enova365 | Wideo | Praktyczny manual – Karol Rajda, Product manager z firmy Soneta pokazuje jak przebiega proces nadawania paczek w systemie enova365. |
Obsługa reklamacji | |||
7. | Obsługa reklamacji z enova365 – jak przebiega? | Artykuł | Z jakich 3 kroków składa się system obsługi reklamacji w enova365? Jakie korzyści daje korzystanie z niego? Wojciech Smagło, zastępca kierownika modułu CRM, przedstawia funkcje enova365, związane z obsługą reklamacji i zwrotów w sklepie internetowym. |
8. | Jak usprawnić obsługę reklamacji dzięki enova365? | Wideo |
Technologie przydatne w sklepie internetowym
Wiesz już jakie funkcje i automatyzacje oferuje system ERP enova365. Być może zastanawiasz, co za tym stoi, czyli jakie technologie to umożliwiają.
Po pierwsze są to integracje – na przykład integracja systemu enova365 z platformą BaseLinker. Po drugie – Harmonogram zadań, narzędzie, które sprawia, że system sam inicjuje niektóre zadania. Po trzecie, warto wiedzieć, że zarządzanie magazynem i zamówieniami przebiega szybciej dzięki zastosowaniu kodów kreskowych.
Poniższe artykuły wyjaśniają jak działają te narzędzia i w jaki sposób wspomagają zarządzanie sklepem internetowym.
9. | Jak integracja enova365 z Baselinker ułatwia prowadzenie sklepu internetowego? | Artykuł | Jak w praktyce przebiega obsługa e-commerce w systemie enova365 zintegrowanym z Baselinker? |
10. | Harmonogram zadań w ERP – jak może usprawnić procesy w firmie? | Artykuł | Harmonogram Zadań w systemie ERP pomoże Ci całkowicie zautomatyzować regularnie powtarzające się czynności w pracy Twojego sklepu internetowego. Dowiedz się, jak działa. |
11. | Kody kreskowe – do czego przydadzą się w firmie? | Artykuł | Do czego przydadzą się kody kreskowe w e-commerce? |
Jak rozwinąć sprzedaż internetową w tradycyjnym biznesie?
Biznes e-commerce nie zawsze musi powstawać od zera. Być może prowadzisz już tradycyjną, stacjonarną działalność i zastanawiasz się, jak rozwinąć sprzedaż internetową? Skorzystaj ze wskazówek firmy wdrożeniowej, z dużym doświadczeniem we wdrażaniu rozwiązań dla e-commerce.
Poznaj też często stosowany w sklepach internetowych model logistyczny oraz prawne aspekty prowadzenia e-commerce cross-border, które omawiamy w poniższych artykułach.
12. | Metodą rewolucji, czy ewolucji? Porozmawiajmy o wdrożeniu e-commerce w firmie | Wideo | Krzysztof Pacek z firmy wdrożeniowej XDeft wyjaśnia na przykładzie firmy z branży AGD, chemii i zabawek, jak rozpocząć sprzedaż internetową i na którym etapie rozwoju sklepu internetowego warto wdrożyć automatyzacje? |
13. | Jak integracja systemu ERP z platformami sprzedażowymi pomaga w zarządzaniu e-commerce? | Wideo | |
14. | Sprzedaż za granicą – jak prowadzić e-commerce cross-border? | Artykuł | Jak przygotować się do sprzedaży transgranicznej w aspektach biznesowym i prawnym? |
15. | Jak obniżyć koszty magazynowania? Co to jest Fulfillment? | Artykuł | Jakie są korzyści i ograniczenia stosowania fulfillmentu oraz jak korzystanie z tego modelu logistycznego wspiera enova365? |
Zarządzanie e-commerce w firmie B2B – teoria i praktyka
Sklepy internetowe kierowane do konsumentów to niejedyne biznesy, w których wykorzystasz rozwiązania e-commerce. Jeżeli są dobrze dopasowane do potrzeb, tak jak enova365, świetnie sprawdzają się także w branży B2B. Z poniższych materiałów dowiesz się, jak zredukować koszty obsługi e-commerce w branży B2B i zapewnić klientom obsługę na wysokim poziomie.
16. | System ERP w B2B e-commerce – najlepsze praktyki | Artykuł | Jak system ERP wspiera sprzedaż i obsługę klienta w B2B e-commerce? |
17. | Pulpit Kontrahenta – jak wspomoże Twój biznes? | Artykuł | Jak zredukować koszty i zapewnić klientom B2B szybką i przyjazną obsługę? |
18. | Kamai – case study firmy, która usprawniła sprzedaż B2B dzięki narzędziom IT | Artykuł Wideo | Jakie działania przebiegają sprawniej dzięki wdrożeniu rozwiązań e-commerce w Kamai? Ile czasu udało się oszczędzić? |
Jeśli chcesz przenieść swój e-biznes na wyższy poziom, skorzystanie z enova365 będzie jednym z najlepszych rozwiązań. Przetestuj wersję demo naszego systemu i umów się na prezentację, w czasie której pokażemy, jak enova365 jest w stanie wspomóc pracę e-commerce.