E-fakturowanie - jak zacząć?
Elektroniczne fakturowanie dla instytucji publicznych
Rozporządzenie 2014/55/UE oraz polska ustawa o elektronicznym fakturowaniu z 9 listopada 2018 roku, nakłada na wszystkie instytucje publiczne stosujące się do ustawy Prawo zamówień publicznych do korzystania z Platformy Elektronicznych Faktur (PEF) w celu odbioru od wykonawców faktur w formie elektronicznej.
Kogo dotyczy nowy obowiązek?
- Zamawiający
Czyli wszystkie instytucje zobowiązane do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (np. administracja rządowa i samorządowa, jednostki budżetowe, szpitale, uczelnie instytucje kultury).
- Wykonawca
Organizacje świadczące usługi związane z realizacją zamówień publicznych ogłaszanymi przez zamawiających.
Obecnie wykonawca nie jest zobowiązany do wysyłania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych do zamawiającego za pośrednictwem platformy, może się to jednak zmienić. ustawodawca planuje wprowadzenie tego obowiązku od 1 listopada 2020 roku.
Czym jest elektroniczna faktura?
Jak zintegrować platformę PEF z enova365?
Podmiot uczestniczący w procedurze zamówień publicznych, będzie mógł pracować w jednym z następujących sposobów przy tworzeniu i wysyłaniu dokumentów:
Za pomocą enova365 z modułem EDI i aplikacji dostarczonej przez brokera, w trybie importu i eksportu plików.
Za pomocą systemu enova365 z modułem EDI zintegrowanym z PEF.
Przetestuj funkcjonalność
enova365 już gotowa na PEF