Pracownicze Plany Kapitałowe

Przygotuj swoją firmę z systemem enova365

Dla wszystkich pracodawców, których od 1 stycznia 2021 roku obejmie obowiązek wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych (tj. instytucje sekora publicznego oraz firmy wcześniej nieobjęte tym obowiązkiem) zostały wyznaczone terminy podpisania niezbędnych umów:

  • sektor finansów publicznych:

umowy o zarządzanie PPK - 26 marca 2021,

umowy o prowadzenie PPK - 10 kwietnia 2021.

  • pozostałe przedsiębiorstwa:

umowy o zarządzanie PPK - 23 kwietnia 2021,

umowy o prowadzenie PPK - 10 maja 2021.

Pracownicze Plany Kapitałowe obowiązkowe dla pracodawcy

PPK w systemie enova365

Pracownicze Plany Kapitałowe to nowy, obowiązkowy z punktu widzenia pracodawcy, a dobrowolny dla pracownika, system długotrwałego oszczędzania, którego celem jest gromadzenie dodatkowych środków pieniężnych na poczet przyszłych emerytur. Dowiedz się, jak przygotować firmę do wprowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych. 

3 elementy wdrożenia PPK 

  • Analiza przedwdrożeniowa 
  • Wybór instytucji finansowej
  • Wpłaty i bieżące utrzymanie programu PPK 

Chcesz wiedzieć, jak przygotować swoją firmę do PPK?

Pobierz dedykowaną publikację dla instytucji sektora publicznego oraz firm zatrudniających poniżej 20 pracowników.

książeczka PPK wygląd

Z publikacji dowiesz się:

  • kogo nie dotyczą nowe przepisy,
  • jak poinformować o PPK pracowników,
  • jak wdrożyć PPK w swojej firmie,
  • w jaką technologię zainwestować.

W związku ze zmianami spowodowanymi COVID-19 wprowadzono nowe terminy zawierania umów - dowiedz się więcej

Prowadzisz mikroprzedsiębiorstwo?

Pobierz nasz najnowszy e-book dla organizacji, przystępujących do programu od 1 stycznia 2021 roku.

 

Obejrzyj webinarium - poznaj przepis na PPK w pięciu krokach!

Eksperci z Polskiego Funduszu Rozwoju oraz spółki Soneta - producenta oprogramowania ERP odpowiedzą na najważniejsze pytania, związane z programem Pracowniczych Planów Kapitałowych:

  • Jak największe firmy poradziły sobie z wdrożeniem PPK i co nas czeka w najbliższym czasie?
  • Jak w 5 krokach przygotować firmę do wdrożenia PPK?
  • Jak przygotować się do pierwszej wysyłki dokumentów rejestracji pracowników?
  • Jak systemy informatyczne wspierają zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi?

Chcesz poznać podstawowe informacje na temat programu Pracowniczych Planów Kapitałowych?

Sprawdź także nasze poprzednie webinarium, nagrane we współpracy z ekspertem z Nationale Nederlanden.

Technologia wspiera zarządzanie Pracowniczym Planami Kapitałowymi

PPK to z pewnością duże przedsięwzięcie organizacyjne, zarówno dla najwyższego kierownictwa firmy, jak i dla komórek kadrowo-płacowych. To dodatkowy obowiązek związany m. in. ze zmianą naliczania wynagrodzeń, obejmujących wpłaty na rzecz PPK.

Jadwiga Wojtas, dyrektor produkcji i rozwoju systemu ERP enova365
Jadwiga Wojtas, Dyrektor Produkcji i Rozwoju enova365
Jadwiga Wojtas, dyrektor produkcji i rozwoju systemu ERP enova365
Jadwiga Wojtas, Dyrektor Produkcji i Rozwoju enova365

Pracownicze Plany Kapitałowe to nowe obowiązki dla pracodawców, którym w zarządzaniu mogą pomóc systemy informatyczne. To kolejny krok w kierunki pełnej cyfryzacji komórek kadrowo płacowych. Dlatego też popularność systemów klasy ERP rośnie z roku na rok. 

Obejrzyj debatę ekspertów

W studiu TVN24BiS odbyła się debata "HR w obliczu zmian", poświęcona m.in. tematyce Pracowniczych Planów Kapitałowych. W debacie wzięli udział:

  • Grzegorz Łętocha - Członek Zarządu oraz Dyrektor ds. Ryzyka Inwestycyjnego i Finansów w Nationale Nederlanden PTE S.A.
  • Joanna Narkiewicz-Tarłowska -  Dyrektor zespołu zajmującego się doradztwem m. in. w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych,  PricewaterhouseCoopers
  • Iwona Wołkiewicz - Ekspert Prawa Pracy, doświadczony trener i wykładowca.  Wieloletni praktyk na stanowiskach Specjalisty ds. Administracji Personalnej, HR Business Partner
  • Jadwiga Wojtas - Dyrektor ds. Produkcji i Rozwoju enova365, Soneta sp. z o.o

Funkcje, które spełniają oczekiwania przedsiębiorców

oraz spełniają wymogi stawiane przez ustawodawcę

screen z systemu erp enova365
Pracownicze Plany Kapitałowe

Nowe procesy, które muszą być obsługiwane przez system ERP 

  • Bieżące naliczenie i odprowadzanie wpłat
  • Przyjmowanie i ewidencjonowanie oświadczeń pracowników o wstąpieniu, rezygnacji, zmianie wpłat na PPK
  • Terminowe przekazywanie informacji do pracowników oraz instytucji finansowych
  • Prowadzenie aktualnej dokumentacji o PPK i jej archiwizowanie
  • Procedury związane z zatrudnieniem nowego pracownika i włączeniem go do programu
  • Zmiana instytucji finansowej
  • Rozbudowany system korekt i zwrotów składek PPK dla uczestników - możliwość eksportu dokumentu PPK z podziałem na korekty i składki
  • Mechanizm operacji seryjnych
  • E-wnioski do obsługi PPK
screen z systemu erp enova365

enova365 - ERP gotowy na PPK

ekspert enova365
Joanna Walentek, Kierownik Projektu Kadry Płace enova365
ekspert enova365
Joanna Walentek, Kierownik Projektu Kadry Płace enova365

Prace nad dostosowaniem oprogramowania enova365 do wymogów, jakie niesie za sobą wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych można podzielić na kilka obszarów. Jednym z nich jest przygotowanie funkcjonalności obsługujących wybrane procesy biznesowe jakie wykonuje przedsiębiorca, a które wynikają z zapisów ustawy o PPK. Kolejnym - prace nad integracją z podmiotami transferowymi. enova365 jest gotowa do komunikacji z podmiotami transferowymi, dzięki wspólnie wypracowanej jednej strukturze pliku importu oraz eksportu danych pomiędzy systemami HR, a podmiotami transferowymi. 

Co wyróżnia enova365?

ikona komputer pobierający aktualizację systemu ERP enova365

Aktualizacja w cenie

System enova365 jest na bieżąco aktualizowany –⁠ zgodnie ze wszystkimi zmianami w przepisach. Jeśli ustawodawca wprowadzi aktualizacje w strukturach plików JPK czy mechanizmie split payment, wszystkie one znajdą odzwierciedlenie w systemie. Twoja firma otrzyma je bezpłatnie –⁠ w ramach aktualizacji systemu.

ikona funkcjonalności enova365 webserwis

Bankowość w systemie

Obsługuj wygodnie rachunki bankowe w systemie enova365. Dzięki wykorzystaniu technologii webservice masz dostęp do kont firmowych bezpośrednio z poziomu enova365. Rozwiązanie umożliwia kontrolowanie i wykonywanie czynności na operacjach bankowych z poziomu enova365 –⁠ bez konieczności logowania się do systemu bankowego. Usługa ta dostępna jest dla wybranych banków.

otwarty-na-integracje

Pulpit Klienta Biura Rachunkowego

Dla biur rachunkowych i firm współpracujących z biurami, enova365 udostępnia Pulpit Klienta Biura Rachunkowego. Umożliwia on przesyłanie plików oraz dostęp do rozliczeń i raportów online.

ikony urządzeń smartfon, laptop, tablet

Dopasowanie do potrzeb

System enova365 odpowiada na potrzeby firm handlowych, produkcyjnych czy usługowych. Niezależnie od branży i sposobu pracy może być wykorzystywany przez różnych użytkowników. Skalowalność i modułowość pozwala dopasować go do aktualnych potrzeb – daje także przestrzeń na rozwój. Istnieje możliwość poszerzenia funkcjonalności wraz ze wzrostem firmy – bez konieczności wymiany systemu.

Proponowane rozwiązania

Finanse i księgowość
Finanse i księgowość

Księgowość zgodna z aktualnymi przepisami prawa


Kadry płace i HR
Kadry płace i HR

Rozwijaj się w wielu krajach świata, dzięki obsłudze eksportu i oddziałów rozproszonych

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365