Damix

Wdrożenie systemu ERP w branży usługowej

logo Damix autoryzowany partner systemu enova365

Partner wdrażający: CLI Systemy Informatyczne zobacz wizytówkę

Dzięki enova365 usprawniliśmy m.in. proces planowania i zarządzania zasobami oraz finansami spółki. enova365 automatyzuje przepływ dokumentów do księgowości, eliminuje błędy wynikające z potrzeby wprowadzania kilkukrotnie tych samych dokumentów do różnych programów, natomiast naliczanie oraz księgowanie list płac z poziomu programu znacząco skraca czas, jaki należy tym czynnościom poświecić.

Charakterystyka firmy:

Firma Damix 

Firma Damix zajmuje się dostarczaniem zaopatrzenia do cukierni, piekarni, lodziarń i gastronomii HoReCa - zasięgiem obejmując cały teren Małopolski oraz częściowo województwa Śląskie, Świętokrzyskie i Podkarpackie Firma powstała w 1997 roku z inicjatywy firmy Damon, która postanowiła zagościć ze swoją ofertą w Zakopanem. W momencie rozpoczęcia działalności firma Damix liczyła 4 osoby oraz niewielki magazyn, obsługując jedynie piekarnie i cukiernie na terenie Nowego Targu i Zakopanego.

W 2013 roku firma została doceniona przez dziennik „Puls Biznesu” poprzez dołączenie do klubu Gazel Biznesu – grona najdynamiczniej rozwijających się firm. To samo wyróżnienie zostało przyznane firmie Damix w latach 2014 oraz 2015.

W pierwszym kwartale 2019 roku w związku z dynamicznym rozwojem firma Damix połączyła swoje siły z firmą Damon Kraków od tej pory działając pod jedną nazwą Damix, zatrudniając ponad 40 osób w dwóch lokalizacjach – NOWY TARG - Maruszyna oraz KRAKÓW – Kokotów.

Wyzwania postawione przed systemem ERP:

Przed wdrożeniem systemu enova365 firma Damix działała w jednej lokalizacji korzystając z niezależnych od siebie programów handlowo-magazynowego oraz księgowego. W związku z dynamicznym rozwojem oraz połączeniem spółki z krakowską firmą Damon niezbędne okazało się znalezienie systemu elastycznego, usprawniającego procesy zarządzania firmą rozbitą na dwa oddziały oraz dostarczającego ciągle nowych rozwiązań i funkcjonalności dostosowanych do potrzeb zmieniającej się firmy.

Od wdrażanego systemu ERP firma oczekiwała zatem następujących możliwości:

  • usprawnienie procesu przepływu informacji i dokumentów pomiędzy poszczególnymi obszarami – głównie handlu oraz księgowości,
  • zorganizowanie pracy w dwóch oddziałach firmy,
  • kontrola dostaw oraz przesunięć międzymagazynowych,
  • zorganizowanie zasobów znajdujących się w magazynie,
  • zoptymalizowanie procesu obiegu dokumentów pomiędzy oddziałami,
  • wprowadzenie spójnego systemu obejmującego również zarządzanie kadrami i płacami,
  • zastosowanie oprogramowania dostosowanego do aktualnych przepisów prawa,
  • wdrożenie nowego systemu z zachowaniem ciągłości pracy firmy, spójności danych oraz uwzględnieniem procedur i struktur danych.

Opis wdrożenia systemu ERP

Korzyści z wdrożenia systemu ERP

  • centralny serwer z bazą danych integrującą dane z dwóch oddziałów firmy znacząco usprawnia proces planowania i zarządzania zasobami oraz finansami spółki,
  • objęcie kluczowych obszarów funkcjonowania firmy – handlu, księgowości, kadr i płac – w jednym systemie skutkuje zwiększoną ergonomią pracy,
  • automatyzacja przepływu dokumentów do księgowości eliminuje błędy wynikające z potrzeby wprowadzania kilkukrotnie tych samych dokumentów do różnych programów,
  • naliczanie oraz księgowanie list płac z poziomu programu znacząco skraca czas, jaki należy tym czynnościom poświęcić,
  • zastosowanie dodatku Elektroniczne Wyciągi Bankowe pozwala na szybsze i zautomatyzowane rozliczanie dokumentów,
  • przyspieszenie procesu rozliczania dostaw poprzez wdrożenie dodatkowego systemu raportowania.

Wykorzystane we wdrożeniu moduły

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365