HanseYachts Sp. z o.o.

Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży produkcyjnej

Partner wdrażający: KOMAKO zobacz wizytówkę

Joanna Alabrudzińska, HR and Payroll Expert, HanseYachts Sp. z o.o.
Joanna Alabrudzińska, HR and Payroll Expert, HanseYachts Sp. z o.o.

System umożliwia swobodną weryfikację i analizę poszczególnych składników (elementów) wynagrodzenia co znacznie poprawiło samokontrolę pracowników działu kadr i płac.
Dodatkowo na potrzeby codziennej pracy system umożliwia swobodne generowanie wszelkich raportów na potrzeby pracodawcy jest elastyczny i intuicyjny 😊
Skonfigurowane podczas wdrożenia dekrety przyśpieszyły i ułatwiły proces księgowania płac w systemie ERP (innego producenta).


Charakterystyka firmy:

HanseYachts jest drugim co do wielkości producentem jachtów żaglowych pod względem seryjnej produkcji. Firma znajduje się w pierwszej dziesiątce światowych producentów motorówek. Firma produkuje 6 marek łodzi motorowych i jachtów żaglowych. W Polsce od lat rozwija swój jeden z większych zakładów produkcyjnych.


Wyzwania postawione przed systemem:

W HanseYachts jak u wielu dużych pracodawców z rynkowym doświadczeniem oraz dynamicznym wzrostem zatrudnienia przez lata wykorzystywany był duży system kadrowy, ale nie spełniał wymagań technologicznych oraz generował dużo ręcznej pracy działu HR. Wiele zadań zespołu kadrowego wymagało ręcznej obsługi, a powielanie takich przypadków nie było obsługiwane przez stary system. 

Jako firma produkcyjna HanseYachts miała wypracowane standardy rejestracji czasu pracy i kontroli pracy, jednak brakowało wydajnych i inteligentnych automatów łączących te ewidencje z częścią payroll i trzeba było podwójnie i ręcznie obrabiać zapisy czasu pracy.

Spółka HanseYachts jako pracodawca w branży jachtowej i członek globalnej Grupy chciał stosować nowoczesne założenia rozliczania czasu pracy, aby inspirować załogę i budować jakość tworzonych jachtów i łodzi – to były wymagania którym nie mógł sprostać stary system kadrowy.


Opis wdrożenia

Korzyści z wdrożenia systemu enova365:

W wyniku wdrożenia i przygotowania „w jednym czasie” systemu enova365 w obszarze kadrowo-płacowym, pulpitów pracownika i kierownika oraz złożonej integracji w zakresie importu czasu pracy jak również pełnej migracji danych historycznych:

  • Zautomatyzowano procesy ewidencji RCP
  • Wprowadzono kontrolę menedżerów nad weryfikacją czasu pracy podległych pracowników
  • Zautomatyzowano procesy z wykorzystaniem Harmonogramu Zadań 

Zautomatyzowano rozksięgowywanie list płac w formacie oczekiwanym przez Klienta

enova365 jako zintegrowany system z portalem samoobsługi pracowniczej i modułem delegacji:

  • Ułatwił informowanie pracowników o nowych usprawnieniach lub procedurach,
  • Wprowadził wygodny i cyfrowy sposób rozliczenia delegacji za pomocą Pulpitu Pracownika
    - start Wyjazdu Służbowego od wniosku o delegację,
    - automatyzacja dodatków rozliczających delegacje (diety, koszty, zwrot kosztów),
    - zatwierdzenie delegacji przez kierownika tworzy odpowiednie dodatki dla pracownika

Rozszerzenia przygotowane i dostarczone przez KOMAKO:

  • Pozwalają obsługiwać naliczanie rezerw emerytalnych w oparciu naliczenia odpowiadające obliczeniom podstaw ekwiwalentu za czas urlopu
  • Zapewniają cyfrowe – szybkie i wygodne powiadomienia jak np.
    - Powiadomienia o potrzebie weryfikacji w przypadkach pracy poza norma czasu pracy
    - Przepływ informacji o potrzebie opisania nadgodzin
    - Usprawnienia przepływu informacji o potrzebie korekty zarejestrowanego czasu pracy

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365