ICE4MED.pl
Wdrożenie systemu ERP enova365 w branży usług i B2B. 

Partner wdrażający: itDesk zobacz wizytówkę

Jan Szczepanik, ICE4MED
Jan Szczepanik, ICE4MED

Korzystamy z systemu enova365 od rozpoczęcia naszej działalności. Przy intensywnej skali wzrostu ilości zamówień oraz asortymentu niezbędne było zoptymalizowanie procesu wprowadzania zamówień i wystawiania dokumentów handlowych. Wcześniej większość procesów wymagała ręcznego tworzenia i przenoszenia danych, generowania faktur i korespondowania z klientami. Uruchomienie integratora pozwoliło na automatyczny transfer danych oraz na automatyzację korespondencji z zamawiającymi. Ograniczyło to ilość pracy zespołu oraz zmniejszyło ilość występujących błędów. Zaoszczędzone zasoby mogliśmy przekierować na dalsze działania rozwojowe naszej oferty i pozyskiwanie klientów.

Charakterystyka firmy:

ICE4MED.pl jest hurtownią medyczną z rozbudowanym sklepem internetowym. Firma zapewnia zaopatrzenie w wyroby medyczne i sprzęt medyczny, środki ochrony indywidualnej, środki dezynfekujące i materiały higieniczne. Od powstania spółki obsłużyli ponad 13 tysięcy różnych podmiotów – od sektora publicznego, przez prywatne placówki, kończąc na osobach prywatnych. Poza sprzedażą firma świadczy także usługi sourcingu zakupowego, jako tzw. umbrella supplier, współpracując z klientami w procesie zakupów i poszukując najlepszych ofert w zakresie danych produktów.
ICE4MED.pl dostarcza zaopatrzenie np. do szpitali, aptek, przychodni, gabinetów medycznych i stomatologicznych, a także dla podmiotów z branży gastronomicznej, przemysłowej, beauty i innych. Współpraca z ICE4MED.pl to gwarancja jakości, dotrzymanych terminów dostaw i zadowolenia z zakupu.

Wyzwania postawione przed systemem:

W związku z rosnącą liczbą zamówień, głównym celem wdrożenia systemu enova365 w firmie Ice4Med było:

  • usprawnienie procesu sprzedaży
  • łatwiejsza kontrola stanów magazynowych i należności finansowych
  • ogólna poprawa efektywności prowadzonej działalności

Dotychczasowa obsługa zamówień internetowych nie była zautomatyzowana, co angażowało zbyt wielu pracowników oraz wydłużało czas realizacji zamówień. Dużym wyzwaniem było opracowanie integracji z zewnętrznym systemem sprzedaży, jakim jest sklep internetowy oparty na platformie Shoper, wraz z obsługą wariantów produktów.


Opis wdrożenia

Korzyści:

Wdrożenie opierało się na rozwiązaniu enova365 w wersji multi, które pozwoliło na dostęp operatorów systemu z dowolnego miejsca pracy. Operatorzy zyskali możliwość pracy zarówno przez stronę WWW, jak i przez aplikację mobilną. Dzięki przygotowaniu odpowiedniego obiegu dokumentów (np. automatycznego pobierania zamówień internetowych do systemu enova365 z odpowiednią konfiguracją i mapowaniem cech), klient zyskał optymalizację czasu pracy potrzebnego na obsługę poszczególnych zamówień.

Konfiguracja właściwych relacji między dokumentami przyniosła dodatkowe oszczędności i pozwoliła zredukować do minimum czas potrzebny na przygotowanie dokumentów handlowych oraz wysyłkę towarów. Dzięki kontroli stanów magazynowych firma może wcześniej reagować na dynamiczną zmianę stanów magazynowych i z wyprzedzeniem planować kolejne dostawy. Duże znaczenie dla klienta miał również proces automatyzacji procesów występujących w firmie. Dzięki właściwemu wdrożeniu dodatku “Harmonogram zadań”, wiele czynności zostało zautomatyzowanych (od standardowych funkcjonalności jak automatyczne pobieranie kursów walut aż po wysyłkę dokumentów i raportów). Podobnie jak wymienione wcześniej rozwiązania, te elementy wdrożenia również przyniosły oczekiwane zyski w postaci oszczędności czasu pracy pracowników. Większe możliwości czasowe oznaczały dla firmy okazję na zwiększenie realizowanych zamówień.

Wykorzystane we wdrożeniu moduły

Moduły podstawowe

Moduły dodatkowe

ikona demo systemu ERP enova365
Wersja demo systemu enova365

Przetestuj produkt enova365 i poznaj jego możliwości

prezentacja
Umów bezpłatną prezentację

Spotkaj się z Autoryzowanym Partnerem enova365